onsdag 20 augusti 2008

Krh. Adventure Race

Gick helt ok i helgen. Vi strulade lite under paddlingsmomentet och tappade en del tid i onödan. Det var första rejäla tävlingen som jag körde surfskida. Hade inte riktigt trycket i paddlingen och det krampade i ljumskarna vilket gjorde att jag inte kunde jobba med benen i rotationen.
Ska testa en annan setup vid nästa tävling, där jag ger mig själv lite mer ben utrymme.
Har ännu inte bestämt mig om jag ska bygga om sittbrunnen för att komma upp lite högre. När jag provade det på träning så tyckte jag att jag fick en bättre rotation.

Att tekniskt prova sig fram, lyssna på kompisar och deras erfarenheter är kul. Det är kul när tränings/tävlingskompisar vill svara på frågor och ge råd. Rolig utveckling, så behöver man inte göra andras misstag också utan lära av deras erfarenheter.

Målet nu är att bryta 1h-vallen efter, i en "normal" multisporttävling (6h). Vi var 23min eller 12min från den vallen, beroende på hur man ser det. Vi tappar 15-20% i paddling/cykling, men hela 25-30% i löpmomenten. Så för att bli bättre så är det mer löpning som gäller...

Inga kommentarer: