söndag 13 september 2009

Huvudet vill, men kroppen säger nej...

Igår, HappyRide. Gick i ett högre tempo än vad jag hade förväntat. Gjorde inte mig något. Blev lite som intervallträning. Det gick fort i 5-10min, sedan var det dags att återsamla gruppen...
Några stigar som jag hade tagit bort ur mitt bibliotek kommer att tas till nåder och åter får vara del av mina turer. De hade tagits bort tack vare Holmens skogsbruk... Sönderkörda hyggen är inte kul...

Idag, långpass löpning, eller inte. Mina vader sa ifrån redan efter 30min löpning, precis när jag skulle växla om till att gå på lite hårdare, från Yxbackens botten till Jakobsdalsbergets topp. Det blev att ta ett stopp och stretcha rejält, sänka tempot, å efter backen blev det dags för mer stretching. Lade om min rutt till att bli mer "plan" löpning (finns ingen platt mark i Kolmården).
Väl hemma, blev det ännu mera stretching. Jag får nog se till att ta upp styrketräningen igen så att min vader orkar mina tänkta långpass...

1 kommentar:

rosaKanoten sa...

kul att läsa tankarna från andra multisportare i fjärde storstadsregionen :)