onsdag 19 augusti 2009

Oups...

Jag är ringrosting när det gäller orientering.
Deltog i Norrköpingsmästerskapen. Jag for omkring som en vante så fort det blev lite stenbundet eller kom lite ris ivägen.

Jag visste inte om jag kunde gå för fullt, så jag valde att lägga mig på VO2max, undvek att dra på mig syra. Det var inga som helst problem att orka hela vägen, hade kunnat pressa mig hårdare (sen om det hade givit ett bättre resultat, det är inte säkert).

Å så höll jag på att bli felstämplad för första gången i min OL-karriär.
Räddad av en klubbkompis, när jag skulle vara lite snäll... så blev det att han hjälpte mig istället.
Hade stämplat vid "min" kontroll mötte honom på vägen ut, visste att han hade samma bana, så jag tänkte peka ut var den satt, men ha skulle inte ha "min" kontroll. Jag checkar kodsiffran, jag har stämplat fel... Har stämplat vid en kontroll i ringkanten, bara att korrigera. Där rök 1.5minne...

Inga kommentarer: