söndag 24 oktober 2010

Cykelbygget...

...har totalt stannat av.
Inte på grund av min entusiasm utan beroende på speditionsbolagen.

*Först slarvade Posten i Norrköping bort ett paket. När jag låg på dem om reklamation, så gick det fort. Då fick jag paketet ganska fort...
*Schenker har slarvat bort ett paket som skickades i början av oktober. Jag avvaktar deras utredning...

Nu har även bygget blivit en myndighetsfråga...
Vid tävlingen i Hjo lyckades jag trampa sönder mina Eggbeaters. Hittade på CrankBrothers hemsida att de hade 2års garanti. Så min pedaler har varit i USA för reperation. Nu vill dock inte UPS ge mig mina pedaler OM jag inte betalar Tull för det paketet... Tullverket vill alltså att jag ska betala tull för mina egna pedaler. Hur i h-vete kan det här gå till. Så 250:- ska jag betala för mina garantireparerade pedaler. Givetvis ska jag överklaga beslutet, men normalt får man inte rätt mot en svensk myndighet. De gör ju aldrig fel :-/

Inga kommentarer: