torsdag 2 oktober 2008

Usel form...

Det känns att det är sista(?) tävlingen nu helgen (SM i Multisport).
Formen känns usel, motivationen lite sisådär. Har även en fight med en begynnande förkylning (tror jag). Försöker kontrollera och trycka undan den. Har därför i prinip inte tränat sedan i lördags. Avbröt formtoppningen(?). Tanken var att köra ett hårt å långt MTB-pass på 4h, blev 2:50 och var rejält sliten och loj i kroppen (kan hänga ihop med att jag missade en del i energi intaget). På söndagen skulle jag kört Orientering + Paddling totalt kring 3h. Det ställde jag in.

Så den här veckan har blivit mycket vitaminer, sömn (?) och lätt träning (klättring, handikapplöpning och en väldigt kort paddeltur).

Nu börjar jag vätske- och matladdningen.

Jobbigast inför loppen är allt fix med prylar, och hinna få in det i den normala veckorutinen:
  • Underhåll/service på utrustning
  • Race-setup MTB, Kajak, utrustning etc
  • Välja kläder/skor
  • Plan för Mat å dryck (inhandla detta också)
  • Packa ovanstående, + grejer innan start, + efter målgång

Det blir en hel del fippel. Ju mer jag hinner göra innan vi åker desto mindre stress tävlingsdagen.
På de "korta" racen tycker jag att jag börjar få lite rutin. När det blir AR har jag inte samma rutin...

Inga kommentarer: