söndag 1 maj 2011

Glömde mantrat

"Kontrollera alltid kodsiffran innan ni stämplar", sa alltid min far vid coachgenomgångarna när vi skulle springa kavle, förr i tiden...

Hade sett fram emot att få köra Långa Natten. Tick-in-the-box.
Tyvärr så höll inte mina lagkamrater innan, så jag fick gå ut 03:57, ljust 04:48...
Så det blev mest att släpa på lampan.

Min matstrategi funkade, en gel var 45e min å kramppiller efter 1 timma. Men jag känner igen mig i orienteringsarrangörers oförmåga att ha bra vätskekontroller. Skarp Maximblandning. Fick vätska efter 25min ,35min, sedan inte förrens vid 1:25h, och en sista när det var 10min löpning kvar (1:55), tveksam placering. Skulle haft med mig egen vätska runt... Velade dagarna innan hur jag skulle göra. Nu moddade jag en vanlig Silvasele, som jag utrustade med en Raidlight-ficka. Borde kört med ett moddat vätskebälte.Det fanns flera passager runt timmen där de hade kunnat haft vätska...

Loppet gick bättre en tidsplan. Hade lite fart i benen trots nollgradigt väder, det var t o m frostkrisp i mossarna. Trummade på utan att få kontakt med andra lag. Inga egentliga missar, lite svajig i vägvalen, tog troligen inte de bästa.
Men på slutet vid en vägövergång möter jag 3 lag. De där SKA jag springa om...
Snabbt upp å stämpla å sätta igång jakten. Jag tar dem ganska enkelt.
När jag sedan bara ska få "godkänt" vid utcheckningen efter målgång kommer KALLDUSCHEN. Jag har stämplat FEL vid vägövergången. Jag minns inte ens om jag kontrollerade vilken kontrollpunkt jag skulle ha, typ något 'svart'. Har stämplat vid en brant, men borde fortsatt 30m å stämplat vid en sten. Diskade...

Kan inte påminna mig om att jag har stämplat fel ngn gång under min karriär.
Gjort är gjort. Bara att svära en ramsa.
Hade glömt min fars mantra...
...slarvigt JOEL!

Inga kommentarer: