onsdag 17 september 2008

Styrka, balans och smidighet

Så nu har hösten gjort sitt intåg, och nu börjar träningen inför nästa säsong. En tävling återstår SM den 4e oktober.

Vinterträningen har börjat smyga igång med MTB-pass lördagmornar och nu igår satte vi igång med styrketräningen... Klättring alltså. Att ligga å pumpa på ett gym tycker jag kan bli ganska tråkigt, så jag tycker klättring kompletterar bra. Träningen ger, föutom styrka, även balans och smidighet och så tror jag att man slipper stora tunga muskler... Egen teori.

Gårdagens pass skvallrade dock om att jag saknade alla 3... Kände mig svag, har tappat rörelsemönstret, och är ganska stel. En sak som jag inte hade tappat var iaf att läsa lederna och komma ihåg hur jag gjorde för 4-5 månader sedan. Tyvärr hade Klätterhallen inte byt ut så många leder (alltid kul med nya utmaningar) så jag hade nytta (?) av mitt kom-ihåg.

Inga kommentarer: