tisdag 16 september 2008

Sya Skatetriathlon

En gång i tiden, när jag var liten, så skulle jag bli skidåkare när jag blev stor.
Det såg Kung Bore till att de möjligheterna grusades. Ingen snö i Östergötland på flera år.
Hade inte heller riktigt vad som krävdes för att vara konkurrenskraftig, alldeles för liten
och klen. Utvecklades sent, och när inte framgångarna kom, snön försvann och en annan
sport där framgång fanns attraherade mer, så lade jag helt enkelt av. Det ska vara roligt!
Iaf då tävlade jag för Sya SK.

Sya SK arrangerade i helgen en modifierad triathlon, där de byt ut simmomentet mot skate (rullskidor/Inlines).
Inga långa distanser, men det blev slitigare än vad jag räknat.
Enligt planen skulle jag tappa rejält på löpmomentet (väger alldeles fö mycket jämfört med
duktiga löpare och saknar en del mängd/tempoträning). Cykelmomentet borde jag vara
någerlunda konkurrenskraftig. Inlines? Bestämde mig iaf att köra med stavar efter att ha hört
att bansträckningen var lite kupperad.

Allt gick ungefär som planen. Gick på rejält hårt och låg på syra i princip hela loppet.
Schabblade lite i växlingarna, kanske 10-20sek. Fick hjälp där av min mor och mina barn
som ivrigt hejade på.

Lyckades bli 3a dock en bra bit efter 1an å 2an.
Dagens höjdpunkt var iaf när min yngsta dotter följde med upp på prispallen och tog emot mitt
pris!!! Hon blev jätteglad!

Inga kommentarer: