onsdag 3 september 2008

Farlig löpare i Vidingsjöskogen!

Korpen ska vara motionsidrott, eller?
Deltog idag i ett korpenevenemang i Vidingsjö, 10km terränglöpning, 2 varv på en 5km slinga.
På första varvet hann jag efter ca en halv kilometer uppfatta normalt spott och spe från ungdomar i 12-årsåldern. Tycker det är ganska vanligt, brukar svara något ironiskt tillbaka eller bara tacka. Den här gången utvecklade dessa pojkar sitt pojkstreck...
När jag passerade på samma ställe en andra gång satt en av pojkarna på ett räcke och log (eller flinade), precis när jag skulle heja till på honom hoppade en annan pojke fram bakom ett träd och skrek till...

Adrenalinpåslag.
Försvara dig!

Vände mig om hög tag i killen och höll på att ge honom stryk. Hann hejda mig.
Båda pojkarna försvann direkt och jag kunde fortsätta mitt lopp.

Så...
...akta er för löpare. Definitivt inte skrämma dem... ...det kan gå illa ;-)
Och Korpen är inte motion, det är blodigt allvar!

Inga kommentarer: