fredag 27 december 2013

2013

Dags att göra bokslut.
2013 var ett mellanår för multisporten. Det fanns inte så många roliga Adventure Race tävlingar på nära håll.
Å som 40åring skapades det en massa möjligheter att delta i diverse veteran-SM. Nu blev det bara MTB-O. Tanken var att jag skulle köra Långdist-SM i Triathlon men jag hann inte få till all open-water simträning som behövts. Strök den tävling och drog till Danmark å körde en AR-tävling istället.

Så;
Multisport/AR: 7a (Ultimata), 1a (Eagle Race Danmark), 6a (SM Helags)
MTB-O: 3a
MTB-O SM: Brons, Brons, Silver
MTB: 3a (ML12h), 7a (Ceres Ch.)
Triathlon: 2a (Malex)

Vad händer 2014?
Det finns massor med långa och roliga AR-tävlingar. Problemet är att få ihop lag (4manna) och att få ihop kalendern. Har bestämt mig för att inte slita för den saken utan i princip köra på som vanligt.
Det blir iaf 2st 24-timmars AR-tävlingar på våren med en ny lagkamrat.
SM i MTB-O om det passar in.
Skiftar över till att köra ett par triathlontävlingar (på gräsrotsnivå).
Förhoppningsvis hinner jag skaffa mig en startplats på Ride-Of-Hope Umeå->Sthlm
Sen får vi se hur augusti/september ser ut... Det finns lite intressanta AR-tävlingar/Swin-runs osv


Inga kommentarer: