onsdag 28 juli 2010

13min efter VärldsEliten i Orientering

Hårdaste klassen på 5-dagars är H21E, sen H21L, men sen vet i katten om inte Öppen 9 är nästa.
Under de två dagar jag var med så fanns idel kända namn i resultatlistan framför mig.
Igår vann Erik Axelsson, Haldens SK. Vet inte om han fortfarande tillhör landslaget, men han har iaf gjort det.

Som sagt min kapacitet är inte riktigt vad den var en gång i tiden. Då, 10kg lättare, så hade jag haft möjligheten till ca 7-8min efter, igår var jag som sagt 13min efter.

I förrgår bommade jag som aldrig förr. Tror det var 20år sedan jag gjorde parallellfel osv osv.
Men det är säkerheten som jag nu ska träna upp till H43-kavlen. Det kommer bli ett antal OL-pass till i tävlingsfart. Behöver jobba på att reglera "påslaget", gick in mot riktigt kluriga kontroller med för hög hastighet och hög puls.

Inga kommentarer: