söndag 16 augusti 2009

2x7x52x10...

...formeln för att bli bäst i världen enligt Anders Gärderud.
2 pass per dag, 7 dagar i veckan, 52 veckor om året, i 10 år...

Nu är det ju inte alla som har den tiden.
Krävs nästan att man är minst halvproffs. Största problemet är återhämtning.
Mat, vila... å så tvätta kläder, laga prylar, etc
Nä, den ambitionen har jag inte... Jag tränar när jag känner för det, helst med en tydlig målbild.
Just nu är målet STAR.

Jag har iaf kört 1x7 den här veckan. Kroppen kändes imorse. Vet inte om det fanns ngn muskel som jag inte hade värk i.
Efter lite inre fajt med motivationen så blev det tempostrut på och pace på min tempobana.
Det var inte idealiska förhållanden (som det var förra gången), så den tiden stod sig.
Nu vet jag iaf hur jag ska köra på onsdag. Det blir att ligga på kadens runt 95.

Inga kommentarer: