söndag 5 juli 2009

Då var det dags igen...

...totaltömd och multipla kramper...

Körde OMMA i helgen. En multitävling på Omberg. Vi besökte bland annat Hjässan 3 ggr.
Nu hade vi lite otur. Det var krabbsjö på paddlingen vilket gjorde den ca 30min längre än planerat, kladdig värme och vått underlag gjorde att MTB-O och OL tog mycket längre tid.
Efter paddlingen hade vi tagit ett grepp om tävlingen, men sedan bommade vi 15min på en MTB kontroll, och då blev det till att jaga. Vi lyckades att nästa äta in hela försprånget. Men med att ha legat på kroppens gräns i en timmes tid så började det att smälla; kramp i vader, fram- och baksida av lår... Inte kul för min lagkamrat som fick snodda mig runt hela sista löpning, och lyssna på mitt gnäll...

Nä, nu gäller det att ge Monsterlaget all stöttning. 2 dygn avklarade, nu ute i terränglådan runt Åre. Snart Downhill, hoppas de hinner med den i dagsljus...

Inga kommentarer: