måndag 4 maj 2009

Framgång, trots DNF...

Har tagit tag i situationen och kontaktat en sjukgymnast för att få hjälp med min vad.
Träningsprogram som jag följer slaviskt. Allt för att inte göra dumheter...
Mycket kretsar runt min vad. Misstänker att min omgivning tycker det börjar bli påfrestande (de vågar inte säga ngt dock).

Så i helgen nu gick Sveriges hårdaste solorace inom Multisport; Ultimata Kolmården.
E1: Löp/Paddling/Löp. Jag tappade 8min mot min fjolårstid upp till ilägget, troligen en del på långa lyftet och lite till på löpning till bytet. Gissningsvis 18-20min, MEN jag kapade 15min på sträckan. Har alltså blivit runt 35min bättre paddlare!
E2: Torr bana, lite snällare, lite kortare (runt 10km). Dock, kapade tiden mot fjolåret med 2.10h... Nytt banrekord med 1.02... SÅ jag har blivit 1.08h bättre cyklist...
E3: DNF, alltså det går inte mäta hur dålig löpare jag är :)

Så känslan i kroppen är positiv och jag ser framemot de utmaningar som jag har... Det kommer bli bra!

Inga kommentarer: