måndag 2 februari 2009

Linköping by night

Träningshelgen blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Kom aldrig upp på tå... Första stinten körde vi teknisk MTB, jag var alldeles för passiv (fast jag inte ville det), fegade alldeles för mycket och kände mig matt och trött. Tände aldrig riktigt till.
Och givetvis blev jag ifråncyklad av mina lagkamrater.

Andra stinten (efter ett par timmar sömn), så började vi trekka (löpa) söderut med målsättning att hinna med 08:32-bussen från Brokind tillbaka till Lkpg. Vi startade strax efter 04:00...
Lyckades aldrig komma in i auto-mod, alltså när allt bara flyter och tid/distans bara tuggar på.
Sista halvtimmen fick jag t o m ta snodd... Bra träning. Totalt på den stinten 4h a 32km.

Efter lite vila, så övade vi lite kajakstabilitet inomhus med en Nelo Sea Vanq.
Tyckte det kändes okej.

Intryck; Fina MTB-spår som Mera Lera har gjort. Det bjöds på en häftig kammcykling (gammal bullervall). Det finns ugglor, hjortar och vildsvin söder om Lkpg. Dasset är öppet vid Hovetorps sluss. Det är rejält stall som finns i Bjärka-Säby.

Inga kommentarer: