måndag 4 februari 2013

Utmaning?


Okej... förra året blev jag blåst på att sätta nytt rekord upp på Skutan...
I år ska vi inte dit, så då tänkte jag att om jag istället tar å hudar från botten till toppen i Ramundberget så borde väl det nästan vara en likvärdig utmaning...
...så sagt å gjort. Förberedde mig mentalt, ladda med mig lite vatten, tänkte att jag får gå energitom om det kommer ta lite längre tid..
Kallt ute, runt 15 minusgrader, solen påväg upp.
På med hudarna å pang iväg. Planen var att hålla mig i pulsspannet runt 130... lite materialstrul, ena hälhöjaren vill inte sitta fast, okej då kör jag utan dem. Tuffar på, och... där är visst toppen, 25min senare (det blev visst 250höm). Ehe? Ska jag köra en gång till? Eller? Nä. Jag sticker å byter kläder och pumpar lite i offpisten istället.
...så det var det...
 

Inga kommentarer: