måndag 13 februari 2012

Les Arcs


UCPA hade i år lagt vecka 6 Telemark OFFpist i Les Arcs.
Känd mark.

Denna gång hade jag mer tur med vädret, inte perfekt, men helt okej.
Av 7 skiddagar, så var 4 helt okej, 1 mer som ett äventyr, å 2 skitdåliga.
Det har varit rejält kallt mellan 15-20 minusgrader, utom en dag, så kom väderomslaget. Blåst och runt 5 minusgrader. Av ngn konstig anledning så omkristalliserade sig snön och den blev till härlig skare :-(

Jag börjar uppskatta hiking efter bra åk. Nu blev det inget att gå på hudar, så jag kan ta å göra det själv i lugn och ro.

Målet med att gå på hudar är att spöa 2.14h från Åresjö till Åreskutan från förra året.
Jag kommer dessutom att ta samma (?) väg som de HÅEC går (tror jag vet sträckningen).
Sen kanske det i framtiden kan bli tal om lite Rando, vem vet...

Inga kommentarer: