tisdag 13 december 2011

Litet genombrott...

Körde idag mitt första Löpintervallpass sedan operation.
Kan inte påstå att det känns bra.

Det är snigeltakten i löputvecklingen. Min känsla nu, gör att jag troligen kommer att stå över första delen av säsongen och kanske bara fokusera på tävlingar i Juli -> Oktober. Mina "långpass" löpning är alldeles för korta, muskulaturen runt det opererade knät tar slut alldeles för tidig. Just nu känns det inte som att jag kommer kunna genomföra ett "normalt" långpass på +2h inom de närmaste 3-4 månaderna :(

...men jag kämpar vidare. Snart ska jag köra mitt första pass obanat :)

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Tjoho säger familjen. Kommer vi att se mer av dej hemma då i vår? Eller kommer vi att få njuta av egenfångad fisk igen?
Fast mest önskar vi nog att du faktiskt ska kunna tävla som du vill :)

Anonym sa...

Tro mig, i April är du tillbaka på alla plan, starkare än nånsin. Behöver inte vara fel att ibland ta omtag och börja om från början och bygga upp i lugn och ro. Grunden har du ju efter ett par års nötande...

Tränar du bara på bra och klokt kommer du göra en bra säsong, märk mina ord! Men det krävs naturligtvis att du lägger ner lite blod, svett och tårar. Men det är väl inga problem därvidlag!? Framåt!

//Krille