torsdag 26 mars 2009

Need for speed...

En av mina lunchjoggskamrater har siktet inställt på Sthlm marathon.
Han kör Salkais träningsprogram, och givetvis lättlurad som jag är så kör jag (och de andra) ihop med honom. Dock finns ett litet aber, jag har ett väldigt litet spann just nu. Alltså maxhastighet och komforthastighet ligger väldigt nära varandra. Så min kompis sa åt mig efter passet igår att köra korta intervaller, så det blev att söka upp Linköpings löparbana. Bana 2 var snö å isfri å sen köra 2hundringar... Men det är bra trist och ger inte särskilt myckt stimulans för psyket. Jag hade iaf tur med vädret. Gjorde inga bra tider så det blir att besöka löparbanan nåra gånger till...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej,
Vad innebär det? ca 13km/h snitt fart och max 25km/h så jag vet vad jag skall försöka jobba mot.