onsdag 22 oktober 2008

Illa

Allt pekar mot att det har gått riktigt illa vid branden i BKK.
De av mina klubbkompisar som har haft sin utrustning där har fått den förstörd.
Större delen av klubbens armada är förstörd... Visst det är "bara" prylar, men en olust känsla och sorg känner jag.
Tror tyvärr inte att BKK kan räkna med något stöd från kommunen. Norrköpings kommun pumpar har valt att pumpa in pengar i fotbollen (300milj till en ny arena till Sveriges sämsta allsvenska lag), så kommunen är egentligen inte fattig...
Vad jag har förstått från NT så hade BKK ett kortidsarende, så det kan t o m vara så illa att kommunen utnyttjar situationen och avhyser hyresgästen. Har inget till övers för kommunens politiker, vare sig blåa röda eller gröna.

Vi har även fått lära oss att försäkringsbolag har olika policys och det finstilta inte är till kundens fördel. Några kommer att få ersättning, andra inte...
Sämsta försäkringsbolaget (hittills) är Länsförsäkringar. Där blir det noll.
Jag har för egen räkning försökt få dem (LF) att ge mig försäkringar på mina prylar; kajaken vill de inte försäkra, cyklarna ska de ha hutlöst betalt för... Det blir att sondera marknaden och sprida sina försäkringar... Alla förslag mottages.

Inga kommentarer: