måndag 14 juli 2008

Göteborg


I helgen så var det tävling.
Göteborg Herkules Adventure Race
En längre tävling ger många intryck.
Fick se Gbg by-night på inlines. Det var en upplevelse. Vi passerade under Älvsborgsbron, förbi Skansen Lejonet, Ullevi, Liseberg och Universeum.
Ute på ett MTB-moment så cyklade vi igenom ett stigparti öster om Lindome. Det var riktigt kul, snabba och riktigt bra stigar, inte särskilt tekniska.
På en av de svåraste orienteringssträckorna skulle vi passera i kanten av ett hygge... Det gick inte... Plockepinn. Långt omtag in i skogen blev lösningen.
Tyvärr blev jag komig ganska tidigt i loppet så det hela blev slitigt.
Känslorna just nu efter tävlingen är ilska, besvikelse och mycket frustration. Vi tvingades bryta pga av att vinden tilltog (halvstorm, piskande regn och mörkt) och att vi på nästsista momentet skulle paddla kanadensare i riktigt grovsjö. Det blev säkerhetsmässigt för farligt. Så nu efteråt, mindre komig, så vrider och vänder jag på situationen för att hitta en lösningen, utan att göra det... Frustrerande. Jag vill ju hitta en lösning... men om jag gör det så kommer jag säkert bara att gräma mig för att vi inte gjorde si eller så...

Inga kommentarer: